Wyjazd listopadowy [7-8 XI 2015]

W sobotę, z samego rana, grupą liczącą 18 osób, wyruszyliśmy się na dwu dniowy wyjazd w Góry Stołowe. Po dwóch godzinach drogi byliśmy u celu.W miejscu zakwaterowania znajdującym się w Ratnie Górnym zostawiliśmy nasze bagaże i nie cierpiąc zwłoki wyszliśmy w góry. Pogoda nam niestety nie dopisywała, było pochmurno, a na szczycie byliśmy zatopieni we mgle przypominającej konsystencją zupę mleczną, niemniej jednak mimo braku widoków to trasa była warta przebycia. :)  Celem naszej wędrówki był Szczeliniec Wielki (919 m n.p.m.) - najwyższy! szczyt Gór Stołowych. Droga prowadząca ze szczytu w stronę schroniska "Pasterka" (do którego udaliśmy się później) jest bardzo urozmaicona pod względem geologicznym, występuje tam wiele tworów skalnych o bardzo ciekawych kształtach. Po udanej wędrówce w górach czekało nas zwiedzanie Wambierzyc (bazylika i ruchoma szopka), a następnie kolacja, Msza "chatkowa" i wspólny wieczór pełen rozmów, gier i zabaw.

W niedzielę zostaliśmy przywitani przez wspaniały, słoneczny poranek, a dobra pogoda dopisywała już nam do samego końca. Po spakowaniu naszych bagaży do samochodów pojechaliśmy do Kłodzka zwiedzać tamtejszą twierdzę- wpierw korytarze, później coraz wyższe partie budynku. Widok z Twierdzy na miasto i otaczające go góry i lasy w barwach jesieni był po prostu nieoceniony. Ostatnim celem naszej wycieczki było miasto Bardo, gdzie w sanktuarium znanym z bardzo dużej liczby uzdrowień mieliśmy Mszę świętą. Tym akcentem zmęczeni, choć z uśmiechem na ustach, zakończyliśmy nasz Wyjazd Listopadowy.

Zapraszamy do dołączenia do Nas za rok! albo nawet szybciej! :)